Wat is een goede actie om te zorgen dat mensen hun hond niet op het speelgrasveldje laten poepen?

Het speelgrasveldje grenst nota bene aan een afgebakend poepveldje!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou een camera (dummy) op een paal neer zetten.
Plus een bord dat er camera toezicht gehouden wordt.
Kost weinig, werkt gegarandeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

de honden eigenaar erop aan spreken
ik begrijp niet dat jullie gemeente het speelveld eraan gelegd heeft je zou ook om een andere speel locatie kunnen vragen bij de gemeente
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zelf poepzakjes meenemen, en met de (gevulde) zak bij de hondeneigenaar achternalopen : mevrouw/meneer, u bent iets verloren/vergeten op het speelveldje, m'n kind(eren) hebben het gevonden, en we dachten, dat u hier wel blij mee zou zijn....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind m leuk (+)
Maak een (of meerdere ) bordjes en met een paaltje
in de grond.
Met de tekst: Dit speelveldje is voor de kinderen, niet
voor honden. ( B.V dank )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga klagen bij de gemeente, zodat je ze aanzet, om te gaan handhaven daar. hond uit laten op speelveld is niet toegestaan.
13 jaar geleden
Koop ergens goedkope vlaggetjes aan een stokje, prik er bij iedere drol er eentje in de grond en geloof me dit komt aan hoor bij de hondenbezitters, loop desnoods achter ze aan en wacht op de drol, direct het vlaggetje er bij, en al de anderen zien nu goed waar de drollen liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een groot, of meerdere kleine bordjes die je in een boom hangt of in de grond prikt. Foto's van kinderen er op en met grote letters een tekst als: Wij spelen niet graag in de hondenpoep!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak fotos van de drollen, en hang ze daar op met de tekst :
Gevonden Voorwerpen!

Wel even insealen, dan gaan ze langer mee :-)

helaas hebben we er allemaal ( heel nederland dus)
last van, ik snap die honden eigenaren ook niet hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volwassen mensen opvoeden is erg moeilijk. Het beste zou zijn, een hek om het speelveld heen, en duidelijk borden met "honden verboden" plaatsen, zodat het echt duidelijk een speelveld is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat kinderen zelf een bordje maken met een zelfbedachte (wel een beetje nette) tekst waarin ze aangeven dat ze niet in hondenpoep willen spelen. Daardoor realiseert de hondenbezitter zich eerder wie zij/hij dupeert met de hondenpoep dan wanneer je er een kil, officieel bord neerhangt.